Verzenden & Retourneren

Verzending

Wij doen zorgvuldig ons best jouw furry friend gelukkig te maken en je  bestelling zo snel mogelijk bij jou af te leveren. Soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van je bestelling iets langer duren. Mocht dit om wat voor reden dan ook gebeuren, dan brengen wij je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte. 

Furry Eden streeft naar een snelle levering. Indien we de producten die u besteld hebt op stock hebben, mag u uw bestelling binnen de 2 tot 3 werkdagen verwachten bij jouw thuis.
Indien het product in status โ€˜beschikbaar via nabestellingโ€™ staat dan zal jouw bestelling geleverd worden 3 dagen nadat het terug in stock komt bij ons.

Momenteel verzenden wij enkel naar Belgiรซ & Nederland, mocht je toch graag een item van ons ontvangen in een ander land dan beschreven, stuur dan een e-mail naar woef@furryeden.be en dan kijken we even wat we voor jou kunnen doen.

Wij verzenden via Bpost, PostNL & DPD.

Zodra wij jouw pakket aan het postbedrijf hebben aangeboden, ontvang je een link met Track & Trace nummer van het pakketbedrijf waarmee je zelf het pakket kunt volgen.


Indien je niet thuis bent als het pakketje wordt bezorgd, dan wordt je pakketje (afhankelijk van het postbedrijf)ย  de volgende dag nogmaals aangeboden of het wordt bij de buren afgeleverd of je kunt het een dag later afhalen in het afhaalpunt.
Je vindt dan vaak een briefje in de brievenbus met meer informatie.


Vertraging in de bezorging kan gebeuren. Kijk altijd even op de link die je via de mail hebt ontvangen om de actuele status te bekijken. Is je pakket na 7 werkdagen nog niet geleverd, neem dan contact met ons op. 

De kostprijs voor verzending in Belgiรซ is gratis wanneer je een aankoop doet boven de โ‚ฌ 100 en de verzending minder dan 20 kg weegt.

Indien je een bestelling plaatst onder de โ‚ฌ 100 bedraagt de verzending โ‚ฌ 5,00.

Indien de bestelling meer weegt dan 20 kg dan bedraagt de verzending โ‚ฌ10. Doordat de verzendmaatschappijen telkens hun prijzen opslaan zijn we genoodzaakt om deze tarieven te behouden. Furry Eden houdt zijn productprijzen aan een eerlijk tarief en neemt geen woekermarges, dit zorgt ervoor dat wij niet altijd gratis verzending kunnen aanbieden ten opzichte van onze collega’s.

De kostprijs voor verzending naar Nederland bedraagt โ‚ฌ 10,50. (tot 20 kg)

Wist je dat je jouw bestelling ook kunt afhalen in onze fysieke shop? Dit kan voorlopig iedere dinsdag en donderdag van 17u tot 19u.

Kan je ons niet bezoeken tijdens deze openingsuren?

Plaats online je bestelling en kies voor “afhalen in de afhaalkast”. Deze kast bevind zich aan de ingang van de shop.
Afhalen kan je doen vanaf de status van je bestelling op klaar staat, hiervan ontvang je een e-mail.
Je bestelling zal dan klaarliggen in een mandje met je naam op. (Graag het mandje laten staan!)
Op de ingang en de kast staan er 2 camera’s om de veiligheid te garanderen van je bestelling.

Dit op het volgend adres:

Tienbunder 22

8792 Desselgem.

Retourneren

Hoe retourneer ik het artikel?

Heb je het verkeerde artikel besteld of ben je niet tevreden over het product dan kan je het artikel te retourneren.

Stuur een e-mail naar retour@furryeden.be met daarin reden van retour.

Dan krijg jij een retourformulier terug.

De kosten voor retour van bij jou thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en โ€“ indien redelijkerwijze mogelijk โ€“ in de originele staat en verpakking aan Furry Eden geretourneerd worden.

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.


Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jouw doorberekenen.

Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Goed om te weten

  • Bederfbare voedingsmiddelen kunnen NIET worden geretourneerd! (voeding, snoepjes, snacks, …)
  • Verzorgingsproducten mogen alleen retour als de verpakking ongeopend is. Speelgoed mag alleen retour indien onbeschadigd en dus ongebruikt.
  • De kosten voor het terugsturen van de producten zijn voor jouw rekening. Je bent ook verantwoordelijk voor het terugsturen, wens je er zeker van te  zijn dat het product aankomt stuur het dan verzekerd op.
  • Er worden alleen voldoende gefrankeerde zendingen aangenomen.
  • We willen graag iemand anders weer blij kunnen maken met de artikelen daarom ontvangen we de producten graag in de originele verpakking MET aangehechte labels en ZONDER hondenharen.
  • Het artikel dient met alle mee geleverde toebehoren terug gestuurd te worden en niet beschadigd zijn.
  • Ruilen gaat eenvoudig door het plaatsen van een nieuwe bestelling. Zo weet je gelijk of het item nog beschikbaar is
  • Retouren waar geen retourformulier bij zit met gegevens van wie het komt, kunnen we niet in behandeling nemen omdat we niet weten wie het retour stuurt. (voor een retourformulier moet je een e-mail sturen naar retour@furryeden.be)
  • Maatwerkproduct
    Een product dat volgens de door jou ingevoerde specificatie op maat is gemaakt kan helaas niet retour gestuurd worden. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.
  • Jouw rechten bij retour sturen


Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via retour@furryeden.be

Beschadigd of verkeerd product ontvangen 

Indien je een beschadigd of verkeerd product hebt ontvangen wordt deze door ons kosteloos omgeruild voor het juiste product. In dit geval moet je zo snel mogelijk contact op te nemen via e-mail retour@furryeden.be De kosten van het retour sturen zijn dan ook voor rekening van Furry Eden.

Hiervoor dien je dit te melden via e-mail met daarbij toegevoegde fotoโ€™s van het verkeerd of beschadigd item.

Heb je vragen over dit retour proces, neem dan contact met ons op via retour@furryeden.be We helpen je graag!

Optimalisatie

Heb je verbeter punten of een klacht over Furry Eden of รฉรฉn van de producten dan lossen we dat graag snel met jou op. Wij staan open voor feedback en bij klachten wensen wij jullie zo goed mogelijk naar jullie te luisteren.

Neem bij voorkeur contact met ons op via e-mail woef@furryeden.be Furry Eden zal indien mogelijk de klacht binnen 14 dagen in behandeling nemen, indien dit niet mogelijk is ontvangt u binnen deze termijn een ontvangstbevestiging.